پادويش

معرفي و فروش محصولات آنتي ويروس پادويش https://mypadvish.ir

كرونا در فضاي مجازي هم قرباني مي گيرد

 

ويروس مجازي كرونا

 

با شيوع ويروس كرونا در زمستان ۱۳۹۸ و لزوم رعايت پروتكل هاي بهداشتي سبك زندگي تمامي افراد جهان دچار تغييرات اساسي شد. دوركاري ها، افزايش تعداد سفارشات آنلاين، وقت گذراني بيشتر در فضاي مجازي، پيگيري اخبار كرونا، نگراني از علائم بيماري و مواردي از اين دست، باعث شد تا استفاده از بستر اينترنت شكلي گسترده تر و حجم بيشتري را در زندگي ما به خود اختصاص دهد. همين موضوع، بهانه اي در دست بدافزار نويسان و خرابكاران اينترنتي شد تا با استفاده از اين شرايط، قربانيان بيشتري را در دام خود گرفتار كنند.

 

يكي از اهداف بسيار مورد توجه خرابكاران گوشي هاي موبايل اندرويدي است. در ادامه به بررسي يك روش مطرح خرابكاري در دوران شيوع ويروس كرونا مي پردازيم و در ادامه راهكارهاي مقابله با بدافزارهاي اندرويدي را بررسي مي نماييم.

 

بد افزار كرونا

انتشار بد افزار كرونا

نگراني از بيماري همه گير يا انتشار بدافزار همه گير؟

نگراني از اين ويروس ناشناخته با علائمي گسترده و متفاوت، باعث شد تا بسياري از مردم به دنبال نرم­ افزار تست كرونا و اطلاع از علائم بيماري، خواندن اطلاعات و اخبار جديد و … باشند. در اين ميان خرابكاران اينترنتي هم بيكار نبوده و بدافزارهاي بسياري با عناوين متفاوت و به ظاهر مفيد براي قربانيان خود آماده كرده اند.

يكي از خانواده­ هاي بدافزاري كه به تازگي و در زمان همه­ گيري بيماري كوويد-۱۹ منتشر شد، جاسوس ­افزار  InfoStealer است. كاربران اندرويد با هدف كسب اطلاعات بيشتر درباره علائم ويروس كرونا، اين نوع اپليكيشن ­ها را نصب مي­ كنند و از اين راه به هكرها اجازه دسترسي به اطلاعات حساس خود را مي­ دهند. با راه­ اندازي اين برنامه، تمامي اطلاعات كاربر مانند نوع سيم كارت و مدل گوشي و يا حتي متن پيام­ هاي كوتاه و ليست مخاطبين جمع ­آوري مي­شوند.

در شرايطي كه بمباران خبري با محوريت ويروس كرونا و اضطراب ناشي از آن تمامي مردم را احاطه كرده است، افراد تمايل بيشتري به نصب چنين برنامه هايي دارند و احتمال اينكه اين گروه از برنامه ها را از منابع يا ماركت هاي غير معتبر دانلود كنند بسيار زياد است. خانواده InfoStealer تنها يك نمونه از مجموعه برنامه هاي خرابكاري و جاسوسي با مضمون كوويد-۱۹ است.

در اين ميان بسياري از خرابكاران نرم افزارهاي مخرب خود را مشابه برنامه هاي مطرح مانند نرم افزار وزارت بهداشت و يا برنامه هاي مجاز ديگر توليد و منتشر مي كنند.

 

آنتي ويروس موبايل

آنتي ويروس پادويش نسخه اندرويد

در برابر اين تهديدات چه بايد كرد؟

با كمي مطالعه و افزايش دانش عمومي در دنياي تكنولوژي بسياري از اين موارد قابل شناسايي هستند. به عنوان مثال وقتي تلفن همراه ما حسگر حرارتي ندارد، هيچ نرم افزاري امكان تشخيص تب توسط گوشي همراه را نخواهد داشت. پس اگر با چنين ادعاهايي مواجه شديم، بايد با كمي شك درباره آن نرم افزار تصميم گيري كنيم. هر چند كه هميشه شناخت بدافزارها و برنامه هاي مخرب به همين راحتي نمي باشد. پس بهتر است موارد زير را همواره به ياد داشته باشيم:

  • نرم افزار خود را از ماركت هاي معتبر تهيه كنيد. هرچند گاهي بدافزار نويسان آن قدر پيچيده عمل مي كنند كه نرم افزار مخرب آنها مي تواند به برخي از ماركت هاي معتبر نيز راه پيدا كند اما همچنان خطر نصب برنامه از يك سايت ناشناس و غير معتبر بسيار بالاتر است.
  • هميشه هنگام نصب يك برنامه بر روي گوشي خود به مجوزها و دسترسي هاي مورد نياز آن توجه كنيد. به عنوان يك مثال ساده به اين مورد فكر كنيد: چرا نرم افزاري كه قرار است اطلاعاتي در مورد ويروس كرونا به من بدهد، نياز به دسترسي به پيام ها و يا گالري عكس من را دارد؟ به ياد داشته باشيد كه كمي شكاك بودن در اين موارد به سود شماست.
  • از متخصصين كمك بگيريد. آنتي ويروس هاي به روز و قدرتمند مي توانند سپر مناسبي در برابر انواع بدافزارها باشند. از آنتي ويروسي استفاده كنيد كه در دوره هاي كوتاه زماني به روز رساني شود و امكان مقابله با خطرات جديد را داشته باشد.

 

 

پادويش نسخه اندرويد

آنتي ويروس پادويش اندرويد با بهره ­گيري از دانش فني بالا و بررسي و تحليل بدافزارهاي شايع در ايران امكان استفاده امن و به دور از دغدغه ­هاي مطرح شده را براي شما فراهم مي كند. متخصصان پادويش همواره در تلاشند تا امنيت كاربران در فضاي مجازي را تضمين كنند.


برچسب: بدافزارهاي اندرويدي، بد افزار كرونا، نرم­ افزار تست كرونا، جاسوس افزار، InfoStealer،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۷:۱۲ توسط:پادويش من موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی